Custom Glitter Text

Tuesday, December 18, 2012

kutip durian weh...

Assalam..

Actually cite ni dah 2 minggu berlalu tp sebabkan kemalasan melanda, maka ari ni baru aku nak bercerita. 2 minggu lepas kami balik ipoh ade wedding sepupu my hubby. kebetulan lak musim buah melanda sekarang terutama buah durian. kami pun apalagi, terus ke kebun kat sungai siput, hajat nak kutip durian luruh. pagi tu sesudah subuh kami dah gerak. seawal pukul 7.00 pagi kami dah sampai. anak2 pun join sekali. punye le semangat nak kutip durian. merasa la anak2 aku kutip durian.. kami bentang tikar pastu ape lagi.. breakfast durian pepagi buta.. layan je la gambar ni... tp gambar tak banyak sbb guna hp jer... 

rendah je duriannye weh...

langsat masih muda

aku tgh kutip doyan

anak2 pakai bj tido lagi

kakiku digigit pacat.. aaaaa... gelinye... 

isi durian lemak manis berkrim tu.. 

nak angkut bwk balik dah 

penuh bonet kete.. 
keesokan harinye kami sblm balik kL kami gi lagi kebun tp tak byk dapat, dalam 10 biji jer. bawak balik kL, semerbak bau durian dlm kete. tahan je la idong, nak mkn punye pasal. dpt le bagi kengkawan merasa. yg kat ofis ni aku buatkan serawa durian. idok le bau durian kuat benor. mau ade yg pengsan kang.. 

tu jer.. sekian....

3 comments:

  1. eee ada pacat ker, x mor x mor...
    eh, ko kutip durian tu x pakai topi keledar ker, untuk keselamatan... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. cecepat le lari k masz... durian nak luruh ade bunyik isyarat.. heheh...

      Delete
  2. sedapnya durian! tapi x boleh nk mkn bnyk sgt skang ni. baby baru 9 minggu, lgpun mabuk dan pening teruk. huhuhu

    ReplyDelete